Encyklopedie

Přehled aplikací Microsoft 365

Cloudové prostředí Microsoft 365 obsahuje velké množství aplikací. Pojďme si v nich udělat pořádek.

Cloudové prostředí Microsoft 365 (dříve Office 365) obsahuje velké množství aplikací. Některé jsou obecně známé, jiné patří mezi méně používané. Pojďme si jednotlivé aplikace představit.

Množství aplikací souvisí s licencí MS Office, kterou máte zaplacenou. Níže uvedený článek vychází z licence Microsoft 365 Business Standard (duben 2024).

Úložiště souborů:

  • OneDrive – úložiště souborů jednotlivce
  • Sharepoint – úložiště souborů celé organizace, skupiny lidí

Základním prostředí pro ukládání souborů online je OneDrive. Jedná se o tzv. online flash disk. Do OneDrive je vhodné ukládat soubory, se kterými pracují převážně jednotlivci. Prostředí OneDrive není uzpůsobeno jako prostor pro publikování souborů pro větší skupiny pracovníků – např. podnikových směrnic.

Platí jednoduchá poučka. Nestačí Vám OneDrive? Zkuste Sharepoint. Při práci v týmu platí, že možnosti Sharepointu začínají tam, kde možnosti OneDrivu končí.

OneDrive Sharepoint
Určeno pro jednotlivce skupinu lidí či celou firmu
Možnosti sdílení základní možnosti pokročilé možnosti
Kontrola přístupu k dokumentům nastavuje uživatel nastavuje správce
Vlastník uživatel tým
Typické použití uložení osobních souborů tvorba intranetu,  rozcestníku

 

Nástroje pro komunikaci, organizaci práce

  • Outlook – nástroj pro posílání mailových zpráv
  • Kalendář – online kalendář, umožňuje vytvářet a upravovat události
  • Bookings – nástroj umožňující plánovat schůzky
  • Lidé – nástroj pro správu kontaktů, vytváření skupin kontaktů
  • ToDo – jednoduchý organizér práce, nástroj pro zaznamenání úkolů
  • Planner – komplexnější nástroj pro monitoring práce v týmu, generuje přehledy plnění práce, monitoruje výkonost, umožňuje přiřazování úkolů
  • Project – komplexní nástroj pro projektové řízení je určená pro správu velkých projektů, umí podstatně více než Planner

Nástroje pro spolupráci

  • Engage – nástroj pro sdílení nápadů, myšlenek. Umožňuje debatovat nad návrhy, hlasovat o možnostech atp.
  • Loop – prostředí nové generace pro spoluvytváření, které spojuje týmy, obsah a úlohy ze všech aplikací a zařízení

Prezentování

  • Powerpoint – klasický prezentační nástroj od Microsoftu
  • Sway – prezentační nástroj umožňující prezentovat jinou formou než pomocí snímků Powerpointu, méně využívaný

Tvorba a vyhodnocení dotazníků, kvízů

  • Forms – nástroj pro tvorbu dotazníků (neexistuje správná odpověď) a soutěžních kvízů (správná odpověď je předem definovaná).

Nástroje pro vývojáře

  • Power Apps – vytváření vlastních aplikací bez rozsáhlých znalostí kódování
  • Power Automate – automatizace rutinních úkolů, schvalování návrhů (nadřízený schvaluje návrhy podřízeného)

 

Vytváření poznámek

ToDo – jednoduchý nástroj na vytvoření jednoduché poznámky / úkolu

OneNote – nástroj pro vytváření strukturovaných, rozsáhlých poznámek k danému tématu

Loop – aplikace, která má ambici nahradit OneNote, umožňuje lepší sdílení informací v týmu než OneNote

 

Práce s tabulkami

Excel – tradiční tabulkový editor

Lists – umožňuje efektivní vkládání fotografií, upravuje přístupy na úrovni řádků

 

Chcete se dozvědět více?
Navštivte náš kurz Microsoft 365 a MS Teams
Zjistit více