V cloudovém prostředí Power BI se pro účely sdílení reportů používají pracovní prostory (Workspaces). Pracovních prostorů může existovat více pro různá oddělení. V každém pracovním prostoru se nastavují přístupová práva uživatelů a jejich role. Vše se ovládá pomocí nastavení přístupu k pracovnímu prostoru Manage access v pravém horním rohu aplikace.
Do pracovního prostoru je možné přidávat uživatele či skupiny uživatelů.
Při přidání uživatelů je možné nastavit úroveň přístupu. Na výběr je z těchto možností:
- Administrátor (Admin)
- Člen (Member)
- Přispěvatel (Contributor)
- Čtenář (Viewer)
Čtenář
Má nejmenší práva, může si reporty jen prohlížet.
Přispěvatel
Kromě prohlížení reportů může data analyzovat v MS Excel, kopírovat report, upravovat report, nastavovat gateway (přístup k datům).
Člen
Kromě všech práv přispěvatele může přidávat další členy do pracovního prostoru, publikovat aplikace a nastavovat k nim přístup.
Admininstrátor
Může vše co člen a navíc ještě nastavovat všem přístupová práva k pracovnímu prostoru, vytvářet a mazat pracovní prostory.
Podrobnější informace zde.