Encyklopedie

Jaké existují úrovně přístupů k pracovním prostorům Power BI?

V cloudovém prostředí Power BI se pro účely sdílení reportů používají pracovní prostory (Workspaces). Pracovních prostorů může existovat více pro různá oddělení. V každém pracovním prostoru se nastavují přístupová práva uživatelů a jejich role. Vše se ovládá pomocí nastavení přístupu k pracovnímu prostoru Manage access v pravém horním rohu aplikace.

 

 

Do pracovního prostoru je možné přidávat uživatele či skupiny uživatelů.

 

Při přidání uživatelů je možné nastavit úroveň přístupu. Na výběr je z těchto možností:

  • Administrátor (Admin)
  • Člen (Member)
  • Přispěvatel (Contributor)
  • Čtenář (Viewer)

 

 

Čtenář

Má nejmenší práva, může si reporty jen prohlížet.

 

Přispěvatel

Kromě prohlížení reportů může data analyzovat v MS Excel, kopírovat report, upravovat report, nastavovat gateway (přístup k datům).

 

Člen

Kromě všech práv přispěvatele může přidávat další členy do pracovního prostoru, publikovat aplikace a nastavovat k nim přístup.

 

Admininstrátor

Může vše co člen a navíc ještě nastavovat všem přístupová práva k pracovnímu prostoru, vytvářet a mazat pracovní prostory.

 

Podrobnější informace zde.

Chcete se dozvědět více?
Navštivte náš kurz Power BI
Zjistit více